Amikor én még kezdő voltam

1977 tavasza van. Húsvét már elmúlt, de még tart az április. Gyengeség, fogyás (csoda, hogy volt miből). És nem volt az a folyadék mennyiség, amit ne tudtam volna meginni. És hasonló ütemben roboghattam a WC-re is.

Ez nem mehet így tovább, irány a körzeti orvos. Labor. Másnap eredmény.

– Apuka, maga hazamegy, összecsomagol a fiúnak, addig ő itt marad, én pedig telefonálok a Tétényibe és megírom a beutalót. 1977. május 5.

Vérvétel, célzás az üvegbe, infúzió, kristályos inzulin…. (vércukor 550- ez a ma használatos értéken kb. 30,5-nek felel meg, vizelet aceton +++)

Huszonnégy nap. Folyamatos kísérletezés, mennyit ehetek, mennyi inzulin kell hozzá. Visszagondolva érdekes a helyzet. Reggel egyszerre beadott kétféle inzulin és a kórházi – diétás – koszt összefüggései.

Oktatás: mit TILOS enni, miben mennyi a szénhidrát, illetve mi mennyi zsömlének felel meg.

És bárhogyan is erőltetem az agyam, nem emlékezem az első saját kezű inzulinbeadásra. Arra viszont igen, hogy akkoriban nem volt szokás a „hasbaszúrás”. Fenék, felkar, comb. Ez utóbbit nagyon utáltam.

Május 28. Irány haza. Klasszikus üvegfecskendők, kisebb-nagyobb rekord tűk stb. Levélmérleg, hogy grammokat is tudjunk mérni.

Nem okozott traumát, hogy ezentúl nem ehetek bármit és bármennyit. Nem okozott traumát, hogy életem végéig injekciózni kell magam. Kicsit fájt, hogy azt mondták, így az első középiskolai év után, hogy nem lehetek repülőgépszerelő. Nem sok választásom volt. Így jött a képbe a közgazdasági. 26 fickó helyett 2 srác (velem együtt 3) és huszonvalahány csaj. 16 évesen nem rossz opció.

KÉRDÉS, HOZZÁSZÓLÁS JÖHET!

