Jaj úgy élvezem én a strandot…

Nyár, meleg, strand. És pár dolog, amire ilyenkor még figyelni kell.

A folyadék. Ez mindenkire vonatkozik, nagy meleg nagy a folyadékvesztés, pótolni kell. Cukorbetegség esetén a nem megfelelő folyadékbevitel magasabb vércukorértékeket eredményezhet. A mostani kánikulában akár napi 3-4 l folyadékra is szükség lehet. Intenzív testmozgás (pl. kerékpártúra, strandröplabda) esetén még többre.

Az inzulin. Az inzulin fehérje. A magas hőmérsékleteket rosszul bírja. A harmincegynehány fokos levegőhőmérséklet még hagyján, de a közvetlen napsütés a patront rettenetesen fel tudja melegíteni. A forró homok is. Ja és a napon álló autóban sem érdemes hagyni. A peneknek érdemes egy minihűtőtáskát (amiben régen a fotósok hordták a filmeket) rendszeresíteni, mert az árnyék már csak olyan, hogy odébb megy, és az árnyékba letett táska tuti a napon van mire visszaérsz. Aztán ott a pumpa. Amíg vízben vagy, leveszed. Ha szeretsz sokat úszni, érdemes addig egy hűtőtáskában elhelyezni. Ha épp nem úszol, akkor persze újra fel. És hová teszed? Vannak hölgyek, akik az egyrészest kedvelik, és a pumpának a keblek között van helye, ha megfelelő a fürdőruha mellrésze. Kétrészesnél az alsóra rácsiptetni lehet, de nem mindig könnyű. Ilyenkor segíthetnek pumpatartó övek. Sportoláshoz érdemes lehet karra szerelhető (a futók iPod tartójához hasonló) dolgot használni. A TallyGear-éhez hasonló öveket ügyesebb kezűek talán el is tudják készíteni. De ha fenn a pumpa, akkor még a melegtől is óvnunk kell. Heverészés közben egyszerűbb, bedughatjuk a hűtőtáskába. Napon sportolás, gyerekkergetés közben viszont érdemes valamilyen kisebb hővédő tokot használni, mint a fiú a videon.

A mérő. A mérő mindig legyen nálad, extrém időjárás, a megszokottól eltérő fizikai aktivitás és táplálkozás, érdemes megnézni, mit csináltál. A régebbi mérők szűkebb, az újabbak egyre szélesebb hőmérséklet tartományban működnek, de a nagyon meleget azért egyik sem szereti. Hűtőtáskába vele!

Az úszás. Ha rendesen csinálod, akkor igen energiaigényes tevékenység. A pumpát lecsatolod közben, ezért bázisinzulin nem jut beléd, a maradék aktív inzulin a testmozgással együtt remélhetőleg szinten tart, de ki kell mérni, mint minden újdonságot. Ha pent használsz, akkor ugyanúgy, mint minden sport előtt, érdemes csökkenteni az inzulinadagot és/vagy plusz szénhidrátot bevinni. És mérni. És mindig legyen nálad szénhidrátcsomag, ha gyors korrekcióra lenne szükség.

És sapka, jó minőségű napszemüveg, naptej. És jókedv, rengeteg.

És angolul tudóknak egy nagyon aranyos blogbejegyzés a pumpáról és a strandról Kerritől (sixuntilme)

Reklámok

About rmoeva

Dr. Palik Éva belgyógyász

One thought on “Jaj úgy élvezem én a strandot…

KÉRDÉS, HOZZÁSZÓLÁS JÖHET!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s