Várakozás

Kevés dolog van, amit jobban utálok, mint a sorban állás, várakozás. És talán – sőt bizonyosan ezért hanyagoltam oly sokáig a diabetológiai szakrendelések rendszeres látogatását. Persze amikor már muszáj volt, mert például már szükséges volt a szakorvosi inzulin javaslat, akkor nem volt mit tenni. Fogtam a telefont, bejelentkeztem, kaptam egy időpontot. Azt ügyesen felírtam, nehogy véletlenül elfelejtsem. És amikor eljött a nap, a rögzített időpontra megjelentem. Tömeg. Mindenki akkorra jött. Volt olyan orvos, aki mondott ugyan fontos és érdekes dolgokat, de a többség megelégedett azzal, hogy menjek el diétás tanácsadásra/oktatásra, oszt majd jöjjek vissza. Volt is, hogy elmentem – ott legalább nem kellett sokat várni, egy kedves diétás nővér beszélt arról, mit ehetünk, mit nem, és amit igen, azt hogyan. Mivel ez nem személyre szabott edukáció volt, az elmondottak egy jó része elsuhant a fülem mellett. Így hát a szakrendeléseken való megjelenésem lényegében kimerült abban, hogy megkapjam a papírt, amely alapján a háziorvosom írhatja a recepteket.

Egy szép napon aztán – a fent említett háziorvosom erőteljes unszolására – ismét felkerestem a szakrendelést. Itt a jó sorsom összehozott valakivel, aki valami ilyesmit mondott: “István, ez a maga élete. Ha maga pár év múlva látás és lábak nélkül akar élni, én nem tudok beleszólni. Eljön, megkapja az inzulin javaslatot, részemről ennyi. De ha akarja együttműködhetünk.” Hát be kell valljam kurvára nagyon elszégyelltem magam. És akartam együttműködni! A doktornő szigorú volt és kőkemény. Ugyanakkor végtelenül kedves és segítőkész. És nem kellett a szakrendelésen várakozni órákig, hanem volt, hogy az ügyelete alatt kereshettem fel. Valami elindult a jó irányba. Aztán mégis “hűtlenül elhagytam”.

…megismertem Évát…

KÉRDÉS, HOZZÁSZÓLÁS JÖHET!

