Boldog Karácsonyt

A karácsony nagyon fontos időszak, az év legrövidebb napjaiba hivatott egy kis fényt csempészni. De nagyon sokszor átalakul valami mássá, túl sokat eszünk, túl keveset mozgunk, és a stressz már hetekkel előtte elkezdődik. Mikor hova kell menni, kit kell meghívni, kit felejtettünk el, mi legyen az ajándék, elég lesz-e a kaja. Aki pedig magányos, ilyenkor még jobban azzá válhat. Tehát a karácsony, ha nem figyelünk, az életünk mindhárom pillérét, a táplálkozást, a mozgást és a lelki egészséget is támadhatja. Mit tehetünk?

A táplálkozás. A nagymamák főzési szokásait nem tisztünk befolyásolni, de ha magunk főzünk, akkor lehet az ünnepi menüt is egészséges alapanyagokból készíteni. 24-én a hal úgyis hagyományos alapanyag, és nagyon sokféleképpen lehet elkészíteni. A halászlé mellett számtalan egyéb recept létezik, mi pár éve a pisztrángra szoktunk rá. Most hétvégén Visegrádon a Pisztrángos tavaknál van vásár, konyhakészen lehet kapni, ami kezdő háziasszonyoknak nagy könnyebbség. És ha a halvásárlás mellé túrázás is belefér, az külön jó. A pulykát is el lehet úgy készíteni, hogy a dietetikusok ne csóválják a fejüket, és mellé mehet a salátaköret. Sok ötletet lehet találni a CH diétán (kiszámolt szénhidrát tartalommal), és a Főzés6alma Facebook oldalát is érdemes követni. Még édességek is vannak, de desszertként a gyümölcsök (bár számolni kell velük) és az olajos magvak (nem sózott!) is szóba jöhetnek. Ha olyan helyre megyünk, ahol hagyományosan főznek, akkor sem kell kétségbe esni, csak kalkulálni (és mérni) kell.

A mozgás. Karácsonykor jellemző, hogy a sok evéshez keveset mozgunk. Kint hideg van, sötét, nyúlós és csapadékos az idő, meg különben is, ezer dolgunk van. És a tornatermek is bezárnak. Idén szerencsére pont a három napban várható viszonylag enyhébb idő, hátha egy séta belefér. Elég egy fél óra, és máris jobban érezzük magunkat. Tegnap mi még kerékpárra is pattantunk, hosszú túrára most nem indulnék, de megfelelően felöltözve egy rövid kör kifejezetten jól esett.

santatreadmilljpg-f6f9e7bbcc958fc0_medium

A lelki egészség. Érdemes jó előre végiggondolni (tudom, későn szólok), hogy milyen karácsonyt szeretnénk. És ehhez tartani magunkat, nem külső elvárásoknak megfelelni, már amennyire lehet. Szerencsére most sok napos az ünnep, szét lehet osztani a családtagokat. Még akár úgy is, hogy maradjon magunkra és a szűk családra is pár meghitt perc. És nem baj, ha nem makulátlan a lakás, ha picit ferde a fa és az sem, ha elveszett a csúcsdísz. A nap végén egy közös társasjátékozás, vagy akár filmnézés is jó dolog. És ha tudunk, gondoljunk azokra, akik egyedül vannak, hátha van valaki, aki örül annak ha becsengetünk hozzá. A lényeg, minden úgy lesz jó, ahogy lesz. Ha minden úgy sikerülne, ahogy előre elterveztük, miről mesélnénk később?

Christmas-de-stress

Advertisements

About rmoeva

Dr. Palik Éva belgyógyász

2 thoughts on “Boldog Karácsonyt

  1. Visszajelzés: Jön a karácsony! | Édes szívem

KÉRDÉS, HOZZÁSZÓLÁS JÖHET!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s